Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2010 08:14 - Съдбовен пъзел
Автор: cvetnica Категория: Тя и той   
Прочетен: 9985 Коментари: 28 Гласове:
25

Последна промяна: 18.11.2010 14:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
               "Ако нещата можеха да бъдат други, те щяха да бъдат други" - Ошо

image

                 Зората се превръщаше в истинско утро. Небето беше бледо, лъскаво синьо, нямаше облаци.
                  Един прекрасен ден на късното лято в древната столица на света - Рим.
Могъщ, благоденстващ, бързоразвиващ се. Отворено, космополитно място! Самоуверен и процъфтяващ!
В този град всичко е без мярка - изумителни сгради за чудо и възхита, солидни храмове, епични паметници - невиждано строителство. Сърцето на цивилизованият свят!
Улиците му пълни със спомени на имперски скандали, богати и могъщи сенатори, гладиаторски боеве, горещи клюки, опустошителни пожари, безпощадни убийства, войни и божествени управници.
Забързан град - към бъдещето! И всеки иска да е част от него.

                В малко кокетно кафене срещу фонтана на нимфите, напук на сутрешния хлад, седеше мъж с прекрасна стойка, идеално изражение на физическа сила и самоувереност. Личен магнетизъм с онази неуловима енергия, която излъчваше тялото му. В красивите му сини очи проблясваха весели пламъчета, съзерцавайки красотата наоколо. На чувствените устни играеше загадъчна усмивка, която му придаваше щедър и великодушен вид. Високите скули, малкият белег на брадичката му, еталон за мъжественост, горд орлов профил, величествена стойка на главата, престореното равнодушие за ставащото около него...
Сурова аристократична хубост!
               Антоний Ростовцев притежаваше силен характер и изключителна добродетелност. Чувстваше превъзходството си, но без излишна показност и явно нямаше кой да го разубеди в това. Той успяваше да извлича удоволствие от всичко, с което се захващаше. Човек с висок и силен дух, способен да увлича всеки във вихъра на своето въодушевление.
"Мили Боже!" - не можеше да повярва на очите си. На около десети метра пред него стояха младеж и жена, бяха близки, личеше им. Явно майка и син, но...младежът...Та те си приличаха като две капки вода!
"Не може да е истина! Двойник?! Но...той изглеждаше на 17 или 19, не повече! Съвпадение?! Случайност?! И то тук в Европа?! "
Анто притихна на мястото си. Искаше да се скрие в яката на якето си, защото двамата се запътиха към кафенето.
Сложи бързо очилата, грабна вестника с разтрепераните от вълнение ръце...изпусна няколко листа...наведе се да ги събере...Изведнъж изпадна в необяснима паника и недоумение. Явната прилика с този красив млад мъж го изуми!
"Съдбата си прави нелепа шега! Как може, той преди 25 години?! Дали пък...Не, не познаваше жената, дори не беше я виждал през живота си!" Имаше феноменална памет за физиономии.
                Тя беше средновисока, но изключително красива. С порцеланова кожа и толкова фини черти, че приличаше на Рафаелов портрет. В очите й блестеше интелигентност, движенията й бяха плавни и грациозни...Чаровна жена с мъжка храброст и сила на духа, хладен и бърз ум и безскрупулна воля. Енергична, самоуверена и дръзка, но...твърде много високомерие! У нея говореше нейно величество гордостта!
"А, защо се вълнуваш? Защо изгуби почва под краката си?"
Чу зад гърба си
- Да седнем тук, миличък - мелодичен, но леко дрезгав глас.
- Е, момчето ми, дипломира се! Вече имаш билет към големия живот, към големия свят, към големите предизвикателства, изпитания и отговорности! Честито! Ти избра целта си много рано и аз се гордея с теб! Знам, че по някога бях сурова, но си заслужаваше. Ти ще успееш, убедена съм! Но, радвай се на живота, ако подходиш правилно към него, той може да е и славно приключение!
- Мамо, знам!
- Съжалявам само, че подаръка, който искам да ти направя ще закъснее с един ден, но...
- По-добре ми кажи, не ме дръж в напрежение.
- О, не! Ще проваля изненадата! - майка му го глезеше като крал.
- Знаеш какво искам да науча.
- И на това ще му дойде времето...
- И още един подарък ще ме направи щастлив!
- О, я стига! Все още не съм срещнала г-н Съвършенния, след като позволих на един тъп задник да се опита да провали живота ми...
- Това го слушам през последните 10 години! Ти нямаш елементарен подход към мъжете! Забравила си да бъдеш жена, мамо!
- Добре де, предавам се! Чакам инструкции...и адреса, на който да си подам СВ - то...Ха - ха - ха...
- Винаги, когато започнем темата, ти я объщаш на шега!
- Ок, ок! Сега да се прибираме, ти да си четеш дебелите книги за университета, а аз да се подготвя за довечера...
В очите й отново заискриха хазартните пламъчета.
                 Антоний едва успя да усмири лудия ритъм на пулсиращото си сърце. Подчинявайки се на някакъв див вътрешен импулс, стана, хвърли монети на масата за кафето и ги последва. От неговия трезв ум, който работеше като добре смазана машина нямаше и следа. Успя да ги наблюдава за кратко, докато се качиха в таксито...
"Довечера, какво е това за довечера?! Къде да я намеря, Боже милостиви? Та Рим е огромен град! Тя е българка, какво прави тук? За какво е дошла? И младежът...все едно видях себе си...тези сини очи! Тези изправени рамене, брадичката като на древен римски патриций, осанката, премерените движения, въпреки младостта, типични за неговия патриарх... Така го наричаше на времето майка му, ще ги разпозная навсякъде по света. Нали го помниш дядо ти какъв хубавец беше! Той е предал на всички мъже в рода нещо типично, само негово. Убедена съм, че до девето коляно момчетата ще приличат на него!
Но, аз не мога да си спомня на младини да съм виждал тази жена, камо ли да съм спал с нея! Не е възможно! Оженихме се млади с Габриела, но така и не успяхме да имаме дете. После развода...Не! Не! Живях праведно!"
             Съдбата е капризна и тръгва по странни пътища, с лудо стечение на обстоятелствата!
...следва...
image


Тагове:   пъзел,


Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Давай, че нямам търпение,
18.11.2010 08:45
заинтригува ме. Усмихнат ден днес!
цитирай
2. karambol5 - И мен ме заинтригува ;) Нямам т...
18.11.2010 09:05
И мен ме заинтригува ;)
Нямам търпение за продължението ;)
цитирай
3. mmmmmmmmm - Еееее,Лилииии,
18.11.2010 09:22
бъди добра!:)
Знаеш от кога чакам?!:))))..........
цитирай
4. aida - Страхотно е ...... :)
18.11.2010 09:36
Искам и ощееее ......:))))
цитирай
5. martito - Браво на теб - накара любопитството ...
18.11.2010 11:46
Браво на теб - накара любопитството ми да подскача и да те дърпа за ръката по-скоро да постнеш това "следва".... че Рим е голям град, а и това довечера... кога довечера?
;))))))))))))
цитирай
6. cvetnica - 1. makont - Давай, че нямам търпение
18.11.2010 13:11
Мая, здравей!
Пиша и ще давам...
Благодаря ти! Весел и щастлив ден!
цитирай
7. cvetnica - 2. karambol5 - И мен ме заинтригува ;) Нямам т...
18.11.2010 13:12
Здравей, karambol5!
Интрига ще има, обещавам!
Бъди щастлив!
цитирай
8. cvetnica - 3. mmmmmmmmm - Еееее,Лилииии
18.11.2010 13:13
Мими, добричка съм...пиша и ще разбереш..
Весели преживявания!
цитирай
9. cvetnica - 4. aida - Страхотно е ...... :)
18.11.2010 13:14
Стефиииииииии, благодаря!
Ама какви сте, не ми давате дъх да си поема! Разглезих ви...
Прегръдка!
цитирай
10. cvetnica - 5. martito - Браво на теб - накара любопитството
18.11.2010 13:19
Наденце, благодаря за аплодисментитееее!
Обещавам "тяхното довечера" ще е интереснооооооооо!
Пиша, пиша!
Прегръдка, мила лудетино!
цитирай
11. mrazekoff - Я, да видим какво
18.11.2010 14:13
ще стане по-нататък....:))))
Лили, ще чакам продължението.....
Успехи дотогава ти желая!!!!
цитирай
12. cvetnica - 11. mrazekoff - Я, да видим какво
18.11.2010 14:58
Пиша гооооооо, Стефане!
Благодаря ти! Прекрасни дни и за теб в твоето майсторско царство!
цитирай
13. анонимен - Чакащ
18.11.2010 14:59
Скоро не бях чел нещо толкова интересно и грабващо още в началото.
цитирай
14. cvetnica - 13. анонимен - Чакащ
18.11.2010 15:59
Благодаря ти, Чакащ! Старая се!
Бъди щастлив!
цитирай
15. razkazvachka - Докато чакаме -
18.11.2010 16:55
ще си го препрочитаме...
Поздрави, Лили!
цитирай
16. cvetnica - 15. razkazvachka - Докато чакаме
18.11.2010 17:57
Благодаря ти, razkazvachka!
Пиша, много скоро ще е тук продължението!
Приятна и вълшебна вечер!
цитирай
17. cornflower - Очевидно характеристика на художник:
18.11.2010 18:58
" Човек с висок и силен дух, способен да увлича всеки във вихъра на своето въодушевление."
...предадена чрез твоята изящна словесност.
Стартът е много силен и обещаващ вълнуваща фабула !
Поздравявам те за страхотния замисъл и пожелавам успех!
цитирай
18. cvetnica - 17. cornflower - Очевидно характеристика на художник
19.11.2010 12:50
Мила Люба, благодаря ти!
Без твоята помощ нямаше да успея! Искрено се надявам продължението да ти хареса.
Почти съм готова и ще е в твоя чест!
цитирай
19. compassion - Първо помислих,
19.11.2010 16:25
че ще е репортаж от Рим, но май ще е репортаж от миналото на една човешка загадка.
Обичам да мисля с теб. Имам три варианта. Чакам да разбера дали съм познала поне малко.
цитирай
20. cvetnica - 19. compassion - Първо помислих...
19.11.2010 17:08
Мила Руми, благодаря ти! Малко провокация никога не е излишна, нали?
Убедена съм, че познавайки ме ще отгатнеш продължението, което ще е тук много скоро.
Прекрасна петъчна вечер!
цитирай
21. veninski - Поздрави от Родопите!
20.11.2010 06:11
Поздрави от Родопите!
цитирай
22. cvetnica - 21. veninski - Поздрави от Родопите
20.11.2010 14:24
http://www.youtube.com/watch?v=WreMfydr10g

За теб, Васко! И благодаря!
цитирай
23. samuraj - Преди известно време си помислих, ...
22.11.2010 11:17
Преди известно време си помислих, че вече си се отказа да пишеш разкази.

Но, с този ме опроверга и то прекрасно! Вълнуващ, грабващ и ...ще прочета продължението с удоволствие.
цитирай
24. cvetnica - 23. samuraj - Преди известно време си помислих...
22.11.2010 13:39
Алекс, пиша когато имам какво да кажа. Не съм творец професионалист и думите не винаги идват. Но се надявам с този разказ да съм успяла.
цитирай
25. priqtel12 - Здравей, Лили!
12.12.2010 21:50
Радвам се, че си тук и съм заинтригувана от написаното. Отивам да видя продължението :))).......
цитирай
26. cvetnica - 25. priqtel12 - Здравей, Лили!
16.12.2010 12:05
Благодаря ти, мила Ива!
Продължението те очаква!
цитирай
27. анонимен - Sadboven Pazel
20.02.2011 18:37
Prekrasno!
Avtorkata e mnogo blizo do istinata?!Mnogo molja da namerim nachin da se svarjam.Razbira se ,ako imate jelanie.Mislja,che moga da vi zapoznaja s fakti,koito da provokirat fantazijata vi -za nivi tvorenija.Blagodarja! Uspeh-ot vse sarze!
цитирай
28. cvetnica - анонимен - Sadboven Pazel
18.03.2011 10:17
Благодаря Ви, за мен ще е удоволствие и чест!
Ако все още не сте се отказал(а), заради отсъствието ми, ето Ви и-мейл:
cvetnicalili@abv.bg
Ще очаквам писмото ви. Благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cvetnica
Категория: Други
Прочетен: 945893
Постинги: 127
Коментари: 2477
Гласове: 11273
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031