Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2008 16:46 - Албертина - музеят на изкуствата. Виена
Автор: cvetnica Категория: Изкуство   
Прочетен: 1343 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 13.12.2009 09:12


                        Албертина-самата тя е архитектурен шедьовър!
Създадена от принц Алберт Казимир. Колекцията е разположена все още в залите на Аугустинербастай. 70 000 рисунки, над 1 000 000 графики.Творци като Дюрер, Ван Дайк, Рафаело, Микеланджело, Рембранд, Леонардо.
Бляскавите зали са наредени в цялото им великолепие на 20 000 кв.м.
Таваните са изящно изрисувани, с масивни пищни декорации.
Изложените произведения демонстрират разнообразие на течения и епохи. Всяко платно е със специален колорит и впечатляващи размери.
С изключително марстойство са нарисувани платната с библейски сюжети. Има сцени, които така ти въздействат-"залепят те като с магнит", не можеш да откъснеш очи!
Отворих сетивата си за тази нова, непозната хубост. Истинска наслада!
Дори на лаик като мен, ми направиха впечатление деликатните акварели и масло. Невероятни съчетания на цветове: слънчево жълто, пурпурно червено, драматично черно през тъмно синьо и лазурно! Главозамайващи багри!
   Експонатите в дворцовата колекция ме изумиха, впечатлиха и смутиха.
Да-чувствата ми са смесени, защото не разбирам това изкуство. Нямало е кой да ми създаде предпочитания към прекрастността му.
Такава художествена деликатност и безпогрешност в портретите, мислех си няма равна на себе си!
Голите тела ми се сториха ведри, или страдащи, целомъдрени или безнравствени,но много истински.
Красиви, изящни мадони, които ти създават различно настроение като ги гледаш.
Тъжни, весели, закачливи, тайнствени...
    Излязох от Албертина с въздишка на удовлетворение, че можах да бъда една малка част от моя живот, потопена в красотата на този приказен, чуден, възвишен свят на изкуството!



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Рисувала ли си някога? Правиш го ...
23.10.2008 15:03
Рисувала ли си някога?
Правиш го прекрасно с думи!
Опитай и с четка!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cvetnica
Категория: Други
Прочетен: 954755
Постинги: 127
Коментари: 2477
Гласове: 11273
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930